Stopy zvířat 27.-31.1.2020 J

31.1.2020

Sovičky

Tento týden jsme se se Sovičkami učili starému indiánskému umění – stopování zvířat. Říkali jsme si, jaké jsou poznávací znaky ve stopách, zkoušeli jsme odhadnout, jestli rozeznáme i stopy zcela neznámých zvířat. Vysvětlovali jsme si také, proč nemůžeme vidět stopy (otisky) ve vodě nebo jak se takové stopy zakrývají.

Angličtina

Zopakovali jsme si slovní zásobu z oblasti zvířat a uvědomili si, jak velké množství zvířat dokážeme anglicky pojmenovat. Říkali jsme si, kde jednotlivá zvířata bydlí, ale především jsme se naučili nový gramatický jev – jak vyjádřit vlastnictví: např. medvědovy stopy – bear’s tracks.

Lištičky

Tento týden jsme s dětmi poznávali hlavně lesní zvířátka. A to podle obrázků, ale i podle zvuků. Vyprávěli jsme si, jak žijí, zejména v zimě. Ukazovali jsme si jejich stopy. Pro zábavnější a snazší procvičení jsme si zahráli spoustu her na interaktivní tabuli i v prostorách třídy.

Angličtina

Poslední týden v lednu máme za sebou a ukázali jsme si stopy zvířat: animal tracks.

Podívali jsme se na zvířátka jako bear, cat, dog, deer, elk, frog, badger, squirrel, raccoon, boar, otter, fox, wolf a děti se snažily rozeznat jejich stopy.

Výtvarný kroužek

Tématem tohoto týdne byly stopy zvířat. Sovičky i Lištičky si vodovkami nabarvily papír na sníh a pomocí razítek jsme tvořili stopy ve sněhu.

Sportovní kroužek

K tématu jsme si zahráli na zvířátka, překonali jsme překážkovou dráhu a zatancovali jsme si.

Dramatika a rytmika

S dětmi jsme si hráli na různá lesní zvířátka. Ukazovali jsme si animace lidových písniček o zvířátkách bez zvuku, děti písničky poznávaly a pak jsme si je společně zazpívali.

Kroužek muzicírování

Hráli jsme poznávací hru na zvuky zvířat.
S pomocí orfových nástrojů jsme zkoušeli, jestli dokážeme zahrát zvuky džungle a jejích obyvatel.